reede, aprill 30, 2010

koogikevad

selle shokolaadikoogi tegin lihavõtete ajal. jäi retsept ette ja mõtlesin, et teeks. enne tegemist heitsin pilgu blogis olnud kookidele ja selgus, et olen seda juba kord varem teinud:D aga sel korral tegin siis vähema koguse vahukoore ja suurema koguse kohupiimaga. põhjaks said shokolaadiküpsised. väga hea kook oli.

viimasel ajal on mitmes toidublogis silma jäänud jutud sidrunikreemist ja pisarakoogist (ma hetkel ei leia küll kohta, kus oli koogist juttu...). see tuletas mulle meelde, et väga kaua ei ole sidrunikooki teinud. umbes 20 aastat tagasi tegime seda tihti. ikka väga tihti. kui ema sai poest sidruneid, siis ostis ta neid palju. ja maiad nagu me olime - tegime vähemalt üle päeva sidrunikooki. täna läksin ekstra sellepärast poodi, et sidrunit osta ja kooki teha.

minu retsept on natuke teine kui see, mida ma lugesin (ja ei mäleta enam kus...). äkki kedagi huvitab.
Tainas: 125 g võid (sulatada), 1 munakollane, 2 tl suhkrut, 1 spl rõõska koort, klaas jahu kuhjaga - panna lahtikäiva vormi põhja ja ahju.
Kreem: 4 munakollast, 2 spl suhkrut, 2 spl jahu, riivitud sidrunikoort, 1 sidrun, vett (sidrunist mahl ja lisada nii palju vett, et tuleks 1 klaasitäis) - kuumutada paksenemiseni, kogu aeg segades
Kate: 5 munavalget vahustada, 4 spl suhkrut, 1/2 tl 30% äädikat
küpsetatud põhjale määrida keedukreem ja sellele munavalgevaht. Ahju ja valmis kui pealt beez.

Kommentaare ei ole: