kolmapäev, detsember 30, 2009

magus aastalõpp köögis

selle aasta esimese kokandusliku sissekande teemaks oli lagritsakook. ka selle aasta viimase kokandusliku sissekande üheks tegelaseks on lagritsakook. viisin seekord ellu selle, mida aasta alguses lubasin - "ja sellel kreemil oli nii mõnus mekk, et ma ilmselt katsetan mingil hetkel midagi analoogset zelatiiniga teha". see eksperiment osutus igati edukaks. võibolla peaks millalgi proovima mingit lahjemat varianti...

panen siia meelespeaks ka koostisosad. ja kui keegi tahab katsetada, siis ehk on sellest abi. kuigi lagritsasõpru vist väga palju ei ole:)
põhjaks pakk purustatud pruune küpsiseid (180 g) segatuna sulatatud võiga (100 g).
sellele natuke pohlamoosi peale.
kreem: 250 g lagritsaid sulatada 400 ml vahukoores. sellele lisaks vahustada 600 ml toorjuustu. 1 pakk zelatiini.
külgedele veel vahukoort. peale tumedat shokolaadi.

teiseks tegelaseks sel jõulul oli jõulukeeks. selle retsept on pärit siit. väga ilus ja hea sai. võib teinekord ka teha. neid samu kuivatatud puuvilju panin ka brändi ja fariinsuhkru ja mee segusse. tuleb tunnistada, et neid ei ole ma veel maitsta jõudnudki ise.

kolmandaks tegin doominoküpsistest trühvleid. mõnele panin südamikuks aprikoosi. valge shokolaad sel korral millegipärast ei sulanud korralikult ja seega said valged kommid sellised metsikud. osad pallid keerutasin niisama kookoshelvestes. ja mõned kommid koosnevadki ainult kookoshelvestest ja valgest shokolaadist. idee on Toit&Trendist.

3 kommentaari:

Elsa ütles ...

Oi, ole sa tänatud! Lagritsakook on just see, mida ma kuu aja pärast vajan ja mille linki ma siis taga otsima hakkan ;)
Mu poeg on suur lagritsafänn, nii et mis sobiks paremini tema sünnipäevatordiks! :D

Anonüümne ütles ...

Tahaksin ka ise seda retsepti proovida,kuna ühel lagritsafännil tuleb sünnipäev. Kuidas välja tuli ? Ja kas mingeid aineid saaks asendada nt jogurti, kohupiima vms-ga :P

mariss ütles ...

koogi värvus oli küll kahtlane, aga maitse oli hea. kook oli üsna rammus, nii et toorjuustu võiks ju küll proovida asendada kohupiimaga (ma ise eelistaks seda jogurtile) ja ehk ajaks asja ära ka vähe lahjem koor kui vahukoor.
lahjema versiooni proovimiseni ei ole ma ise jõudnud...