teisipäev, juuli 13, 2010

maasi kaunistus

tegelikult oli kunagises Pereköögis (1999. a. mingi nr) selle koogi nimi siiski maasikaunistus. aga millegipärast loen mina sealt iga kord maasi kaunistus mitte maasika unistus. ja see on võrratult hea kook - sain täna ka ülivõrdes kiidusõnu kuulda:)

panen omale (ja huvilistele) siia kirja ka retsepti sellisena nagu mina seda tegin. kes tahab täpset ajakirjaretsepti, see peab sealt vaatama. leidsin selle ka veebist.

Põhi: 125 g võid, 1 dl suhkrut, 3 munakollast, 250 g jahu, 2 tl küpsetuspulbrit, 5 spl piima.
või ja suhkur vahustada, lisada ükshaaval munad. vahustada. segada hulka vaheldumisi kuivainesegu ja piim.
Kate: 3 munavalget, 2 dl suhkrut, 100 g mandlilaaste.
munad ja suhkur vahustada, segada hulka mandlilaastud.
määri küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile põhjataigen ja sellele munavalgekate. küpseta 180 kraadi juures umbes 20 minutit.
lase jahtuda. lõika pooleks.
kata üks pool maasikatega ja pane sellele peale vahustatud vahukoor (umbes 200-300 ml). tõsta selle peale teine pool kooki. pane külma ja võta järgmine päev sealt välja. siis vahusta veel umbes 400 ml vahukoort ja kata sellega kook pealt ja külgedelt. kõige peale aseta maasikaid.

ise kavatsen kindlasti proovida seda kooki ka mustikatega. ja äkki ka murelitega.

Hiljem: mustikatega proovitud - ei olnud hea valik. kuigi panin paljupalju mustikaid, siis ei olnud sellist mustikakoogi tunnet nagu ma ootasin.

**********************************
teine mõnus maasikakook ( või oleks õigem öelda rabarberikook?) sai tehtud nii nagu minu ema on aastaid teinud rabarberi- ja õunakooke. ikka 4 muna vahustada klaasi suhkruga (ema teeb tegelikult kahe klaasi suhkruga) ja segada kahe klaasi jahuga. sekka rabarberi- või õunatükid, ümmargusse koogivormi ja ahju. aga ma panin sellele koogile peale veel vahustatud vahukoore ja sellele ohtralt maasikatükke. kook oli 5+. ise ei ole ma kunagi ema seda kooki eriti armastanud ja ma ei tea miks me pole keegi varem vahukooretriki peale tulnud:) ja kui mul poleks juhuslikult olnud kodus viimast paari vart rabarberit, siis ma ei olekski teada saanud, et mulle võib see kook ka meeldida...

Kommentaare ei ole: