kolmapäev, detsember 24, 2008

jõulud tulnud ju...

kuusk ehitud, üks kook külmas, teine ahjus...
isetehtud ehetele lisandusid sel aastal korgist ehted. mitu aastat on kapis seisnud mingid joogitopsialused, mida keegi ei kasuta. nüüd on neil vähemalt mõned päevad aastast kasutust.

läbi kogemuse jõudsin järeldusele, et peab ka oma kokanduslikke katsetusi hakkama kuskile kirja panema. et oleks koht, kust vaadata, mida aasta tagasi mingil üritusel pakutud sai ja sama ei teeks. sel aastal poja sünnipäeval tegin punast kalasuppi. ja kui vennanaine hiljem tuli ja ma talle supitilka soojendasin, siis meenus, et ma olen sedasama teinud täpselt aasta tagasi:P sama lapse sünna, sama hiljem tulija, sama supp.

kuna mul muid päevikuid pole, siis salvestan ka kokandusinfo siia. üldjuhul oleme mu ema juures jõululaupäeval ja koogi tegemine on minu ülesanne. sel aastal on meil laual kohvi-kaneeliküpsisekook (OmaMaitse 12/2007) ja õunastruudel. aasta tagasi oli laual jõhvika-pirni trifle (retsept pärit Rahvaülikooli kokkamiskursuselt). kaugemale enam ei mäleta.

üle pikkade aastate tegin sel aastal piparkoogimaja. tegelikult ma ei mäleta kui suur oli minu panus eelmisesse majja, sest siis ma elasin emaga koos ja ma ei mäleta kui vana ma tol hetkel olin. mäletan ainult seda, et meil oli maja. see pidi olema umbes 20 aastat tagasi... või rohkem.
sellel majal käivad poisid jääpurikaid nokkimas ja kui jõulupühad läbi, siis on neile antud luba maja ära süüa.
ma olin ette hoiatatud, et kuuma suhkruga kleepimine on väga hirmus ja valurikas ettevõtmine. tegelikult polnud seal hullu midagi. palju keerulisem oli kõveraks paindunud majaplaatide püsti sättimine ja neile toetuspunkti leidmine:P aga õnneks tuli kõige peale veel glasuur:)
karta on, et kui oled ühel astal maja teinud, siis ei pääse selle tegemisest mitmel järgneval aastal...

Ilusaid pühi:)

Kommentaare ei ole: