neljapäev, september 09, 2010

pikkade silmadega rätt

ema avastas viimast ajakirja "Käsitöö" vaadates, et tal on vaja mingit õhulist rätikut, mida saaks kanda kaelas ja õlgadel ja peas. ja kuna tal kohe seda vaja oli, siis ostis poest lõnga (Noro Silk Garden Sock Yarn), pistis selle mulle pihku ja edasi teadagimis. kuna lõng selline peen ja värviline, siis keerulist mustrit ei hakanud otsima. iseenesest oleks olnud lihtne kududa samasugune laineline sall nagu mul neid juba 2 tehtud on, aga kaua võib ühesuguseid asju kududa.
meenus, et on olemas selline asi nagu venitatud silmused, aga kuidas neid teha - pole aimugi. raamatus "Silmuskudumine" oli õpetus - aga see sisaldas mingi lisapulga kasutamist ja tundus mulle täiesti üle mõistuse lahendusena. leidsin ühe vana ajakirja "Moda", kus oli kahe lausega öeldud, kuidas teha. väga lihtne.
niipea kui ema kuulis, et rätik on valmis, tormas ta minu juurde ja nii ei olegi mul sallist paremat pilti kui see - ema koos salliga seina najale viskumas:P ehk kunagi saab ka ilusamaid pilte selle erinevatest kandmisviisidest, aga lubada ei julge.

lõng "Noro Silk Garden Sock Yarn", kulus peaaegu kogu tokk ehk siis 100 grammi. rätiku pikema külje pikkus on umbes 140 cm. ma ausalt öeldes arvasin, et sellest saab suurema rätiku... õlgadel kandmiseks on ta ikka tiba väike, aga kaelas ja peas on väga okei. midagi sellist lihtsat ja kerget ja mitte väga paksu peaks omale ka kuduma.

***********************
ja kuna ma igal sügisel üritan meenutada kui palju sidrunihapet ma arooniasiirupi tegemisel kasutan, siis panen selle siia kirja omale.
marjad kirsilehtedega kihiti potti. peale valan keeva vee, kus liitri vee kohta on pandud 1 pakk sidrunihapet (30 grammi on vist pakis). seisab ööpäeva, siis kurnan vedeliku ära. liitrile vedelikule lisan umbes pool kilogrammi suhkrut (või veidi rohkem) ja keedan siirupiks.

2 kommentaari:

Kati ütles ...

Pakun katsetamiseks ka teise arooniasiirupivariandi:

2kg (3l)arooniaid tampida puruks,
2l külma vett,
60g sidrunhapet

Lased sellel segul ööpäeva seista ja väljanõrutatud mahlale lisad iga liitri kohta 1kg suhkrut.

Valmis. Ja ei mingit kuumutamist. Me just see suvi lõpetasime 5 aastat tagasi tehtud siirupid ja kogu selle aja kööginurgas seisnud siirup oli täitsa korras. :)

mariss ütles ...

selle aasta arooniad läksid koik vanal moel pudelitesse (tegelikult värvisin natuke lõnga ka:)), aga järgmisel hooajal võiks siis sedasi ka katsetada.
aitäh idee eest:)